Politica de returnare a produselor

Daca esti un client nemultumit de produsul achizitionat de pe Internet afla ce drepturi ai:

Atunci cand cumperi un produs de la un magazin online este bine sa verifici si ce prevede acordul de returnare a produselor afisat pe site.

Conform legislatiei romanesti in vigoare, companiile care administreaza magazine online sunt obligate sa afiseze pe site “Politica de returnare a produselor”.

Legea care face posibil acest lucru, si care reglementeaza conditiile in care se aplica, este Ordonanta de Urgenta 34/2014  privind regimul juridic al contractelor la distanta.

In cat timp trebuie returnat produsul?

Conform Ordonantei de Urgenta 34/2014articolului 9, in calitate de client nemultumit, ai dreptul returnezi produsul in termen de 14 zile calendaristice din momentul in care ai intrat in posesia acestuia.

Ce produse nu pot fi returnate?

Nu ai dreptul de a returna produsele in urmatoarele cazuri, conform Ordonantei de Urgenta 34/2014articolului 16, literele c si e.

c) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator.

Cand primesti banii inapoi?

Legea prevede, deasemenea, ca ai dreptul sa primesti inapoi, in termen de 14 zile calendaristice, suma integrala pe care ai platit-o pentru achizitionarea produsului, mai putin valoarea transportului.

In cazul in care ti-a fost livrat un alt produs decat cel pe care l-ai solicitat (desi specificatiile produsului sunt clar prevazute in cadrul comenzii pe care ai plasat-o pe site-ul  magazinului online), ai dreptul sa returnezi produsul fara cheltuieli suplimentare (compania fiind obligata sa suporte cheltuielile de transport).

Ce responsabilitati aveti, in calitate de cumparator?

Sunteti obligat sa pastrati cutia si ambalajul original al produsului, toate accesoriile care l-au insotit, precum si fisa tehnica sau alt tip de documentatie, daca au fost livrate impreuna cu produsul. Produsul trebuie trimis inapoi comerciantului insotit de toate acestea.

Deasemenea, produsul pe care-l returnati trebuie sa fie inapoiat comerciantului, in starea initiala in care a fost primit, fara a fi suferit deteriorari datorate unei folosiri necorespunzatoare, in caz contrar, comerciantul are dreptul sa refuze returul produselor sau sa diminueze valoarea rambursarii contravalorii cu suma necesara aducerii la starea initiala.

Cum returnezi un produs?  

Produsul trebuie ambalat si trimis impreuna cu actele care l-au insotit, dupa ce, in prealabil ati instiintat opratorii site-ului https://raimar-personalization.ro/ sau telefonic la nr. de tel.: 0743 334 225 cu privire la intentia de a returna produsul.

Returnarea produselor personalizate nu se poate face, conform legii. Prin produs personalizat se intelege, fara a se limita la aceasta, orice produs pe care au fost inscriptionate mesaje si/sau fotografii furnizate de catre clienti, indiferent de canulul pe care au fost transmise aceste mesaje sau fotografii.

Conform Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, există anumite excepții de la dreptul de retragere de 14 zile. Una dintre aceste excepții se referă la produsele personalizate. Astfel, articolul 16 litera c) prevede că dreptul de retragere nu se aplică în cazul:
“furnizării de produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar.”
Aceasta înseamnă că produsele realizate conform cerințelor specifice ale consumatorului sau personalizate nu pot fi returnate în termenul legal de 14 zile. 

Categoriile de produse care se exclud de la posibilitatea de returnare:

- Produsele personalizate

- Alte produse raspandite in categorii care prin natura lor pot fi personalizate

Nu se returneaza produsele pe motiv ca nu sunt asemanatoare cu fotografiile din descrierea produselor. Fotografiile din descriere sunt cu titlu de prezentare.

Returnarea produselor eligibile pentru acest proces se va face pe cheltuiala comerciantului in cazul acesta Cadouri Personalizate si prin aceeasi metoda de transport cu care s-a facuta si expedierea. Produsul trebuie sa fie ambalat in pachetul sau original (in cazul in care acesta era prezent), cel cu care a fost expediat. Suma aferenta produsului returnat, sau dupa caz, produsul care lipseste, va fi achitata de Cadouri Personalizate in termen de 14 de zile calendaristice de la solicitare.

Alte motive pentru returnarea unui produs:

- ati primit un alt produs decat cel comandat;

- produsul a ajuns la dumneavoastra defect sau deteriorat

Avem rugamintea sa verificati continutul pachetului in prezenta reprezentatului firmei transportatoare. Daca produsul este deteriorat va rugam sa mentionati acest fapt pe formularul de transport si sa reclamati imediat acest fapt la adresa de e-mail de contact sau la numerele de telefon puse la dispozitie in cadrul magazinului. Daca pachetul ajunge la dumneavoastra deteriorat, desfacut va rugam sa refuzati primirea acestuia. In caz contrar orice reclamatie ulterioara este declarata nula.

Daca constatati ulterior ca produsul este defect, va rugam sa ne contactati pe aceeasi adresa de contact sau pe numerele de telefon puse la dispozitie in cadrul website-ului.

In cazul produselor personalizate nu se poate realiza returul acestora tinand cont de caracterul lor unic care face imposibila vandabilitatea catre alti clienti. In acest caz returul se poate realiza doar ca urmare a constatarii unor vicii de fabricatie, conform art 7.9.2.

Atragem atentia !!! 

Produsele realizate la comanda, personalizate dupa specificatiile clientei nu se pot returna conform Ord.130/2000 Cap. 2 Art.10, litera c) --contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid.

Pentru detalii privind livrarea produselor va rugam sa ne contactati folosind formularul de contact.